بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت و فروشگاه های اینترنتی

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت و فروشگاه های اینترنتی

راهنمای بهینه سازی سایت و فروشگاه های اینترنتی از مبتدی تا حرفه ای

  • ۰
  • ۰

آیا سئوکار همواره در مورد لینک های داخلی سایت توجه ویژه داشته باشد؟

لینک های داخلی یکی از موارد ضروری سئو هستند که باید لینک سازی داخلی دقیق آموخته و با نحوه ساختار آن آگاهی کافی را بدست آورید. نکات دقیقی جهت کمک به استراتژی دقیق، توضیح در مورد ویژگی های آن ها و تقابل لینک های داخلی در برابر بک لینک های خارجی، ساختار یک لینک داخلی دقیق و درست در ادامه آمده است.

در این مقاله قصد داریم در مورد لینک های داخلی و ساختار لینک ها صحبت کنیم. البته مهم ترین عامل در سئوی خارجی لینک های داخلی نمی باشند اما اگر به نحوه ی درست انجام نشود مشکلات فراوانی به وجود خواهد آورد.

بنابراین بیایید با برخی از مواردی که در مورد پیوندهای داخلی صادق است صحبت کنیم.

اجازه دهید با صحبت در مورد بعضی از چیزهایی که درمورد لینک های داخلی صادق است شروع  کنیم. لینک داخلی یعنی پیوندی بین دو صفحه از یک وب سایت است که ربات های گوگل از یک صفحه به صفحه ی دیگر خزش پیدا می کنند.

ایده پیوند داخلی در ابتدا این است که بازدید کنندگان را از یک مکان به مکان دیگر هدایت کنید ، به آنها نشان دهید که در چه مکانی نیاز است از یک نقطه از سایت به نقطه دیگری بروند.

تفاوت لینک های داخلی فقط در کد های html بوده وگرنه به ریشه ی دامنه واحد اصلی ارجاع می دهید.  در نسخه های اولیه اینترنت ، لینک های داخلی به سبب مربوط بودن به دامنه واحد، بی اهمیت بود اما برای سئوکارن بسیار مهم بود زیرا لینک های خارجی با لینک های داخلی بسیار متفاوت بودند. این بدان معنا نیست که لینک های داخلی هیچ قدرت و یا توانایی تغییر در رتبه بندی ، تغییر الگوهای ربات های خزنده و تغییر نحوه مشاهده موتور جستجوگر سایت شما ندارند. این چیزی است که ما باید در مورد آن صحبت کنیم.

1. انکرتکست می تواند مورد توجه قرار گیرد. موتورهای جستجو به طور کلی اهمیت آن را به حداقل رسانده اند ، اما مطمئناً چیزی است که ملزومه برای نمایش لینک داخلی به شمار میرود.

2- قرار دادن محل لینک داخلی در صفحه ، هر متن یا مقاله دارای لینک داخلی است که به یک صفحه دیگر ارجاع می دهد اما اینکه لینک داخلی در پاراگراف های ابتدایی یا در فوتر قرار گیرد از نظر موتورهای جستجو تفاوت ایجاد خواهد کرد. وجود لینک داخلی در پاراگراف اول برای سئو سایت شما مفید بوده وجود لینک داخلی در فوتر بی تاثیر یا حتی تاثیر منفی خواهد داشت.

در مواردی که گوگل متوجه نوعی دستکاری و یا اهداف خاص از قبیل انکرتکست دادن یکسان به تعداد بالایی از لینک های داخلی و سعی در بالا بردن رتبه سایت در این مورد این کلمه کلیدی شود تنفر گوگل از سایت را برانگیخته و جریمه پنالتی شدن و تنزل در رتبه ی سایت خود و یا حتی حذف صفحات از ایندکس های گوگل خواهید شد که این نتایج را به طور مستقیم خواهید دید.

در واقع تست هایی انجام داده ایم که با تراکم انکرتکست واحد در لینک های داخلی متعدد در قسمت های متفاوت متن، سپس با حذف کردن این متن ها سعی بر این داشته باشیم که فورا به رتبه ی عالی به روش کلاه سفید برگردد انتظار بی موردی می باشد. نگوییم که گوگل مشکل پسند بوده و به سایت ما رتبه نداده بلکه بگوییم خود باعث شده ایم تا رنکینگ خوبی دریافت نکنیم. زیرا گوگل این محتوا را ایندکس کرده و شاید باعث پنالتی شدن ما شده است و زمان خواهد برد تا گوگل بعد از حذف انکرتکست های انباشته شده توسط ما، رنک و رتبه واقعی به سایت و صفحه ایندکس شده ی ما بدهد. اگر زودتر به رنک خوب برگردید خوش شانس هستید.

. صفحه ای که شما به یک صفحه ی دیگر پیوند می دهید باید در نظر داشته باشید که برای کاربر لازم بوده کهاز این صفحه نیز دیدن کند. هدف باید کاربر باشد نه شناساندن صفحات جهت رتبه دهی به صفحه موردنظر شما. هدف باید و باید کاربر باشد. لینک های داخلی باید به گونه ای باشد که دوموضوع مرتبط را به هم پیوند دهد. به عنوان مثال صفحه  ای که در مورد دکوراسیون است نمی تواند به صفحه ای شامل متن آشپزی ربط داشته و لینک سازی داخلی بین ایندومورد انجام شود. در واقع باید به گوگل حق داد که امتیاز منفی به این مورد داده یا حداقل موجب پیشی گرفتن رتبه سایت نشود.

انکرتکست لینک اول

اگر شما به یک صفحه از 6 صفحه دیگر لینک داده باشید که انکرتکست لینک اولی دکوراسیون مدرن بوده و انکرتکست های دیگر از قبیل مبلمان، سرویس خواب و تولیدی مبل و غیره باشد گوگل فقط به انکرتکست اول بها خواهد داد و کلیدواژه های دیگر که به ترتیب لینک داده اند اهمیت چندانی قائل نخواهد شد. پس ترنیب لینک دهی از نظر گوگل حائز اهمیت است.

نوع لینک داخلی بسیار حائز اهمیت است. من توصیه می کنم که به جای تلاش با کارهای فانتزی مانند کار با جاوااسکریپت، در قالب فرمت لینک html نگه دارید. اگرچه گوگل می تواند با تکنیک هایی لینک ها با جاوااسکریپت را دانبال کند اما به نظر می رسد دنبال کردن لینک های html محبوب تر از دنبال کردن با جاوااسکریپت است. متن به مقدار حتی اندک بهتر از جاوااسکریپت در نزد گوگل محبوب است وتوسط گوگل بازخوانی می شود. اگر شما با تصویر لینک سازی می کنید توجه داشته باشید که مشخصه alt به عنوان انکرتکست لینک توسط گوگل بازخوانی می شود.

بک لینک های داخلی در برابر بک لینک های خارجی

 بک لینک های خارجی معمولاً نفوذ وتاثیر بیشتری در رتبه بندی سایت نشان می دهند.

بک لینک هایی که از یک سایت دیگر به سایت شما ارجاع می شود همانند این بوده که به سایت شما رای اعتماد داده می شود و می گویند که اطلاعاتی که شما دنبال می کنید می توانید در سایت لینک داده شده بیابید و از این لحاظ از نظر گوگل بسیار حائز اهمیت بوده و رتبه ی خوبی به سایت شما خواهد داد و در نتایج بهتری قرار خواهید گرفت.

انکرتکست های لینک های داخلی

در لینک دهی داخلی لزوما و لزوما کاربرپسند باشید. صرفا برای رتبه دهی به صفحهتلاش نکنید. تمام تلاشمان اینباشد که اطلاعات هر چه دقیق تر را به مشتریان ارائه دهیم. با لینک کردن بر روی انکرتکست هر چه زودتر کاربر را به هدف نزدیک تر کنیم. اگر کاربر به سمت درستی هدایت نشود کم کم جلوی کلیک این لینک گرفته شده و به مروز امتیاز منفی و به عنوان هرز در نظر گرفته می شود.

عدم وجود لینک های داخلی می تواند به طور جدی صفحه از وبسایت را برای کراول کردن+ رتبه بندی مختل کند.

سعی کنید در ایجاد صفحات و داخل متن خود از لینک یا لینک های داخلی حتما استفاده کنید. ممکن است سایت خارجی به شما لینک داده و بعد در گزارش آنالیتیک خود خواهید فهمید که این صفحه رتبه بندی شده اما شما نتوانسته اید از این فرصت استفاده کرده و به صفحات دیگر از سایت خودتان ارجاع دهید و کاربر فقط یک صفحه از سایت شما را خواهد دید وخودتان مانع بازدید بیشتر کاربران شده اید. پس حداقل 3 و حداکثر 5 عدد لینک سازی داخلی در متنی با وجود بیش از 1000 کلمه داشته باشید که به نفع شماست.

تعداد لینک دهی بیشتر به صفحات وب سایت تان

هر چه تعداد لینک بیشتری به صفحات دیگر از وب سایت تان بدهید ارزش هر یک از لینک ها کمتر خواهد شد. اگر در یک صفحه به 4 صفحه دیگر از سایت تان لینک دهید ارزش امتیازدهی گوگل به 4 قسمت تقسیم خواهد شد در حالیکه با 5 پیوند امتیاز به 5 قسمت تقسیم خواهد شد و یک پنجم امتیاز به هر صفحه خواهد رسید. بالطبع خواهید فهمید که ارزش یک چهارم بیشتر از یک پنجم خواهد شد.

ارتباط رنکینگ با لینک سازی داخلی مقداری کمتر و یا کلا از بین رفته است طوری که لینک سازی داخلی تاثیری بر رتبه گیری صفحات ندارد. اما باز هم تئوری هایی در مورد تاثیر لینک داخلی در رتبه بندی که قدیمی است در نظر بگیریم هر چه تعداد لینک در صفحه کمتر باشد تاثیرگذاری بر این صفحات و ارزش گذاری گوگل به این صفحات بیشتر است. اگر در وب سایت خود صفحاتی دارید که دارای چندین و چند لینک داخلی هست می توانید با پاک سازی لینک ها و نگه داشتن لینک هایی که برای کاربران سودمند می باشد موجب رتبه گرفتن و به هرچه امتیازدهی مثبت نسبت به این صفحات خواهد شد.

به دلیل برخی از این اصول دیگر که ما در مورد آنها صحبت کردیم ارزش لینک های داخلی در تعیین رتبه سایت شما کاملاً از بین نرفته است ، فقط داشتن لینک های زیادی در صفحه بدون هیچ دلیل خاصی به طور کلی بد است و می تواند اثرات مضر بر رنکینگ سایت داشته باشد و داشتن چند مورد با دقت انتخاب شده اثرات خوبی دارد. اما بیشتر اوقات ، لینک داخلی ، بهینه سازی لینک داخلی فراتر از یک نقطه خاص ، نه خیلی ارزشمند است ، نه یک ارزش افزوده عالی.

در مورد دیگر صفحاتی خالی از لینک و بدون آنها نیز به نوعی دیگر کاربران را سر در گم می کند. زیرا باعث عدم دنبال کردن سایت شما توسط ربات های گوگل و هچنین عدم دسترسی کامل کاربران به اطلاعات لازم می باشد که به نوعی نارضایتی کاربران را ایجاد کرده و دفع آن ها از وب سایت تان می شود.

 

  • ۹۸/۱۱/۱۶
  • محسن قلی زاده

نظرات (۱)

  • بهداد فروزش
  • شما فوق العاده هستید 🌹

    -

    مارا به رنگ نسوز، رنگ اپوکسی و اسپری رنگ نسوز می شناسید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی