اتوریتی دامنه یا اعتبار دامنه یا Domain Authority چیست؟
اتوریتی دامنه یا Domain Authority چیست؟Domain Authority (DA) درجه رتبه بندی سایت به وسیله موتور جستجو است که توسط Moz ایجاد شده و پیش بینی می کند که وب سایت چگونه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) رتبه بندی می شود. امتیاز دامنه از یک تا 100 متغیر است ، با نمرات بالاتر مربوط به قدرت بیشتری برای رتبه بندی است. امتیاز دامنه یا اتوریتی دامنه یا دامین اتوریتی با ارزیابی چندین فاکتور ، از جمله لینک های دامنه ی اصلی و تعداد کل لینک های فالو ونوفالو، نمره DA محاسبه می شود. از این نمره می توان هنگام مقایسه وب سایت ها یا ردیابی "قدرت رتبه" یک وب سایت با گذشت زمان استفاده کرد. Domain Authority معیاری نیست که گوگل در تعیین رتبه بندی جستجو جستجو می کند و هیچ تاثیری بر SERP ها ندارد.
چگونه می توانید Autor Domain را بررسی کنید؟می توانید Domain Authority را با استفاده از لینک های اکسپلورر Moz ، MozBar (نوار ابزار SEO رایگان Moz) یا در بخش تجزیه و تحلیل SERP از کلید واژه Explorer بررسی کنید. معیارهای Domain Authority نیز در کلیه کمپین های Moz Pro و همچنین API Moz گنجانده شده است. معیارهای Domain Authority در ده ها منبع SEO و سیستم عامل بازاریابی آنلاین در سراسر وب گنجانده شده است. دامنه اتوریتی یا دامین اتوریتی خود را رایگان بررسی کنید:
Domain Authority چگونه امتیازبندی می شود ؟ما Domain Authority را در مقیاس لگاریتمی 100 امتیازی نمره می دهیم. بنابراین ، رشد نمرات خود از 20 به 30 از رشد 70 تا 80 بسیار آسان تر است.
اتوریتی دامنه خوب یا عالی به چه سایت هایی تعلق دارند؟به طور کلی ، سایت های با تعداد بسیار زیاد بک لینک های خارجی باکیفیت بالا (مانند ویکی پدیا یا Google.com) در صدر ردیف اول از مقیاس Domain Authority قرار دارند ، در حالی که مشاغل کوچک و وب سایتهای با بک لینک ها و ترافیک ورودی کمتر ممکن است DA بسیار پایین تری داشته باشند.وب سایت های تجاری تازه تاسیس همیشه با امتیاز Domain Authority یک شروع می شوند.
از آنجا که Domain Authority پیش بینی کننده توانایی سایت در رتبه بندی است ، داشتن امتیاز بسیار بالا DA نباید تنها هدف شما باشد. به نمرات DA برای سایت هایی که مستقیماً در SERP ها با آنها رقابت می کنید ، نگاه کنید و هدف خود را برای کسب نمره بالاتر از رقبای خود قرار دهید.
بهتر است از امتیاز اتوریتی دامنه به عنوان ابزار مقایسه ای نه به عنوان امتیاز یا نمره مطلق و دقیق استفاده شود اینکه شما در زمان مقایسه برای بک لینک گرفتن بهتر است مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که این یک ابزار مقایسه ای است ، لزوماً امتیاز دامنه "خوب" یا "بد" وجود ندارد.
چگونه از دامین اتوریتی یا domain authority یا DA به طور صحیح استفاده کنیم؟ در حالی که اعتبار دامنه یا Domain authority یا DA قدرت رتبه بندی دامنه یا دامنه ها را اندازه گیری می کند اعتبار صفحه یا PA یا page authority قدرت صفحات شخصی وب سایت شما را اندازه گیری می کند.
تعریف فنی از Domain Authority. Domain Authority بر اساس داده های از قسمت link explorer ما تعریف شده و در محاسبات آن از ده ها عامل استفاده می کند. محاسبه ی اعتبار دامنه به خودی خود از یک مدل ماشینی قابل پردازش برای پیش بینی بهترین مکان در بین نتایج جستجوی گوگل می باشد که به ارتباط دامین با لینک های داده شده به این دامنه بیشترین ارتباط را داشته و از آن به عنوان مقیاس استاندارد استفاده می شود. بر اساس اینکه اعتبار دامنه یا DA یا domain authority توسط محاسبات ماشینی مشخص می شود امتیاز اعتبار سایت شما اغلب به مقدار کمتری تغییر پیدا می کند. برای مثال اگر سایت اجتماعی فیس بوک یک بیلیون لینک جدید بدست بیاورد اعتبار دامنه یا اعتبار صفحه یا page authority یا PA به خودی خود افت خواهد کرد. به همین دلیل در نظر داشته باشید شما همیشه از اعتبار دامنه به عنوان فاکتور نسبی در مقابل سایت های دیگر با کشف لینک های مرتبط بپردازید.
چگونه بر Domain Authority تأثیر بگذارم؟ دستکاری مستقیم بر اعتبار دامنه یا domain authority بسیار مشکل می باشد. اعتبار دامنه از هم رشدی فاکتورها و داده های بک لینک های هر سایت که با هم در ارتباطند تشکیل شده است. اعتبار دامنه جایگاه تقریبی یک سایت را در نتایج جستجوی Google مشخص می کند. از آنجا که گوگل فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد ، یک متریک که بتواند مانند گوگل محاسبه کند باید فاکتورهای زیادی را نیز در بر بگیرد.
با این حال مهم ترین فاکتوری که بر اعتبار دامنه تاثیر می گذارد رابطه سایت با دیگر سایت ها می باشد. هر چه از لینک های باکیفیت و با رتبه خود بک لینک گیری و لینک سازی داشته باشید اعتبار دامنه یا DA افزایش پیدا می کند.
چرا اعتبار دامنه من یا DA تغییر کرده است؟ ازانجا که Domain Authority از معیارهای و فاکتورهای متفاوت برای محاسبه تشکیل شده است بیان دقیق نوسانات اعتبار دامنه می تواند چالش برانگیز باشد. اگر امتیاز دامنه شما افزایش یا کاهش پیدا کرده، فاکتورهای متفاوتی شامل این نوسان شده است.
افزایش بک لینک های شما فعلا در وب ما ایندکس نشده اند.
سایت هایی با اتوریتی بالا رشد بک لینکی بالایی را تجربه کرده اند و باعث تغییر در مقیاس بندی شده اند.
لینک هایی از سایت هایی دریافت کرده اید که تاثیری بر افزایش رتبه سایت شما ندارند.
دامنه شما در انتهای پایین طیف امتیاز دهی قرار دارد و بنابراین تحت تأثیر نوسان مقیاس قرار می گیرد.
در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تفسیر نوسانات در اعتبار دامنه یا authority domain بخوانید. کلید فهم نوسانات صفحه و دامنه این است که آنها به عوامل مثبت و منفی زیادی بستگی دارند به طوری که حتی اگر یک سایت خاص سئو خود را بهبود بخشد ، ممکن است اعتبار دامنه سایت های دیگر به شدت تحت نوسانات اعتبار دامنه قرار گیرند. برای مثال سنگاپور در سال 2015 تمیزترین هوا و با آلودگی کمتری در رتبه یک هوای پاک قرار گرفته اما در سال 2016 نیز این روند را ادامه داده در عین حال کشورهای نیوزلند و آلمان نیز نهایت فیلترینگ را انجام داده و در سال 2016 به عنوان هوای پاک برگزیده شده در حالی که سنگاپور همین عمل را انجام داده است و در رتبه های 10 تا 11 قرار گرفته پس تحت تاثیر مسائل بیرونی نیز بوده است. پس رتبه بندی می تواند تحت تاثیر مسائل غیر خودی نیز قرار گیرد.
- ۹۸/۱۱/۲۱