بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت و فروشگاه های اینترنتی

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت و فروشگاه های اینترنتی

راهنمای بهینه سازی سایت و فروشگاه های اینترنتی از مبتدی تا حرفه ای

  • ۰
  • ۰

گام به گام بهینه سازی رنکینگ سایت: راهنمای رتبه دهی به سایت

چند هفته پیش ، رتبه بندی صفحات در کلمات کلیدی سایت من درطول یک روز از موقعیت در صفحه اول به طور کامل افت کرد. من 7 سال است که سئو کارهستم ، اما آن روز مانند مرغی که سرم قطع شده بود ، به وحشت افتادم که چرا نمی توانم اشتباه خود را بفهمم و دلیل کار خود را بفهمم؟ آیا اشتباه از من یا تیمم بوده؟ اما تا جایی که می دانستم کار اشتباهی در مورد سئوی سایت انجام نداده بودیم. آیا چند تا از بک لینک هایم را از دست داده بودم؟ آیا گوگل فاکتورهایی را در در الگوریتم خود وارد کرده یا از فاکتورهای از قبل موجود بی تاثیر کرده است؟

افت رتبه برای تعدادی از صفحات اتفاق افتاده بود فرض کردم که مربوط به ساختار سایت یا برخی از صفحات باشد که متوجه شدم ربطی ندارد. یک روز خوب که باید تکنیک های فنی سایت فوکوس می کردم هدر شد. زمانی که اشتباه خود را دریافتم تصمیم به ایجاد راهنما برای زمان های بعدی گرفتم و بسیار موثر در این مورد تحقیق کردم و شما دوستان من راهنما را خواهید خواند.

ابتدا، اطمینان حاصل کنید که در واقع یک تغییر چشم گیر در رتبه بندی سایت تان مشاهده کرده است ، من باید تجسس را شروع کنم: ردیاب های رتبه بندی سایت شما ممکن است به درستی بومی سازی نشده باشد ، یا سایت شما یکیاز نمونه های آزمایشی رتبه دهی گوگل یا شخصی سازی شده باشد.

آیا ترافیک ارگانیک به صفحه (های) آسیب دیده افت کرده است؟ از اینجا شروع می کنیم زیرا این قابل اطمینان ترین اطلاعات شما در مورد سایت شما است. کنسول جستجوی Google و ردیاب های رتبه بندی در تلاش هستند تا ببینند Google چه کاری انجام می دهد. ابزار تجزیه و تحلیل وب شما فقط تعداد کاربران را ردیابی می کند. ترافیک ارگانیک را در صفحه (های) افت کرده  در هفته قبل و بعد از افت مقایسه کنید ، حتماً روزهای مشابه هفته را با هم مقایسه کنید. آیا افت بیشتر از بیشتر تغییرات هفته به هفته است؟ آیا افت مربوط به تعطیلات آخر هفته هست؟ آیا دلیل کاهش حجم جستجو است؟

آیا کنسول جستجوی Google همچنان افت رتبه بندی مشابهی را نشان می دهد؟ برای دیدن کلیک ها ، بازدیدها و وضعیت متوسط برای یک کلمه کلیدی ، صفحه یا دسته ی خاص از بخش Search Analytics استفاده کنید. آیا GSC رتبه مشابهی را نسبت به آنچه در ردیاب رتبه بندی خود دیدید نشان می دهد؟ (اطمینان حاصل کنید که گزارش را با کلید واژه (های) انتخابی اجرا کنید.) آیا ردیاب رتبه بندی شما رتبه پایداری را کاهش می دهد؟من توصیه می کنم روزانه رتبه بندی را برای کلمات کلیدی مهم خود ردیابی کنید ، بنابراین می دانید که افت رتبه بندی در طی چند روز پایدار است یا خیر.

اگر به دنبال یک ابزار سفارشی هستید ، من عاشق Stat هستم.

اگر به تازگی شاهد افت رتبه بندی خود بوده اید و کلیک های ترافیک و GSC شما همچنان ادامه دارد ، به مواردی توجه کنید و سعی کنید وحشت نکنید. من نوسانات طبیعی زیادی را دیده ام که به محض دیدن یک مسئله به جستجو و پرس و جو بپردازم تا دلیل را بیابم.اما اگر می بینید که یک رتبه بندی تغییر کرده است ، از طریق این راهنمای شروع کنید.

اما اگر می بینید که رتبه بندی سایت تغییر کرده است ، با ما همراه باشید. مطمئن شوید که اشتباهی از طرف شما رخ داده است؟ آیا گوگل الگوریتم خود را بروزرسانی کرده است؟Google حداقل هر روز ، بدون خبر دادن، یک بروزرسانی جدید از الگوریتم های خود را انجام می دهد. اتحادیه سئوکاران در شرکت گوگل وجود دارند که روزانه و یا هفتگی موجب این تغییرات می شوند. آیا وبلاگ ها یا سایت هایی دیده اید که در مورد این بروزرسانی در کوتاه ترین زمان صحبت کنند؟

MozCast

Search Engine Land

Search Engine Watch

آیا شما تا بحال با وبمسترانی هم صحبت شده اید که تغییرات در رتبه بندی را دیده اند؟ نکات حرفه ای: با سئوکارانی که سایت های هم صنعت و هم موضوع را مدیریت می کنند دوست شوید. ارتباط با سایت های هم موضوع به مقدار زیادی در آزمون و خطا روش های رتبه گیری برای شما کمک خواهد کرد که باور نمی کنید و در واقع شما زمان لازم برای آزمون و خطا همان روش را صرفه جویی می کنید.

اگر با این مورد مشکل دارید...خبر بد اینجاست که اگر گوگل باید ایجاد تغییراتی در الگوریتم خود بکند مجبورخواهید بود روش یا روش های پیش برنده ی سئو سایت خود را تغییر دهید.

مطمئن شوید که می فهمید: دقیقاً گوگل در چه شرایطی سایت را پنالتی می کند؟چرا Google باعث تغییر در رتبه بندی فهرست خود شده است؟ جهت جلوگیری از پنالتی شدن سایت توسط گوگل، اما بهترین راه ساخت استراتژی های SEO با آنچه گوگل در نظر دارد می باشد.

آیا سایت شما بک لینک های خود را از دست داده است؟ گزارش بک لینک های خود را از Ahref یا Majestic بخوانید. آنها معتبرترین گزارش بک لینک هااز سایت تان را ارئه می دهند و فهرست آنها روزانه به روز می شود. آیا افت بک لینک قابل ملاحظه ای در سایت وجود داشته است؟ آیا بک لینک کلیدواژه یا صفحات خاصی را از دست داده و افت کرده اید؟ آیا پیوند قابل توجهی به صفحاتی در سایت شما وجود دارد که به صفحه یا گروه صفحاتی که قبلاً رتبه بندی آنها را مشاهده کرده اید لینک می شود؟ Screaming Frog را در سایت خود اجرا کنید تا دریابید که کدام صفحات از سایت به صفحات آسیب دیده لینک دارند. آیا افت بک لینک به صفحه یا صفحات باعث تغییر در رتبه بندی و یا ورود کاربران شده است؟

اگر مشکل افت رتبه از دست دادن بک لینک هاست با ما همراه باشید ...نکته اصلی این است که بفهمید لینک ها را از چه سایت مرجعی از دست داده اید و چرا ، بنابراین می توانید دوباره بازیابی یا جایگزینی آنها را امتحان کنید. آیا می توانید بک لینک ها را پس بگیرید؟ آیا با صاحب سایت که پیوندها را تهیه کرده است ارتباط دارید؟ آیا لینک ها در حین بروزرسانی سایت حذف شدند؟ شاید اتفاقی بوده است. به وبمستران سایت های مرجع اطلاع دهید شاید مایل به جایگزینی این لینک ها باشند. آیا لینک ها حذف شده و با لینک به منبع دیگری جایگزین شده اند؟ در مورد منبع جدید تحقیق کنید.

چگونه می توانید بک لینک های پرقدرت تر از قبلی بگیرید؟ محتوای خود را به روز کنید و به صاحب سایت در حال لینک دهی دسترسی پیدا کنید. سریعا به لینک های دیگر سر بزنید و با آن ها در ارتباط باشید. به مدیر سایت بگوئید که از دست دادن لینک ها تا چه توانسته ورود کاربران را کاهش دهد و از وی بخواهید در مورد لینک های جدید سرمایه گذاری کند.

آیا صفحه (های) آسیب دیده را تغییر داده اید؟ اگر اخیراً شما یا تیمتان صفحات آسیب دیده را تغییر داده اید ، ممکن است Google فکر نکند که آنها به همان اندازه که قبلاً مربوط به کلمه کلیدی مورد نظر بودند، حالا نیز مرتبط هستند. آیا URL را تغییر داده اید؟URL ها را تغییر ندهید. URL ها به عنوان شناسه های منحصر به فرد برای Google عمل می کنند. یک URL جدید به معنای صفحه جدید است ، حتی اگر محتوای آن یکسان باشد. آیا کلمه کلیدی هدف از عنوان صفحه ، H1 یا H2 حذف شده است؟ آیا تراکم کلمه کلیدی برای کلمه کلیدی مورد نظر از آنچه که در گذشته بود کمتراست؟ آیا Google می تواند تمام مطالب موجود در صفحه را بخواند؟ با جستجو در Google : www.yourdomain.com/your-page ببینید تا گوگل چگونه سایت شما را می بیند؟ آیا Google می تواند به سایت شما دسترسی پیدا کند؟ کنسول جستجوی Google را برای گزارشات سرور و کراول کردن بررسی کنید.

اگر این مسئله شماست ...خبر خوب! احتمالاً می توانید سایت خود را برگردانید و ترافیکی را که از دست داده اید بازیابی کنید.اگر URL را تغییر داده اید ، می توانید دوباره آن را تغییر دهید. اگر اینگونه نیست ، اطمینان حاصل کنید که URL قدیمی 301 به URL جدید هدایت می شود. اگر محتوا را در صفحه تغییر داده اید ، سعی کنید آن را دوباره به محتوای قدیمی برگردانید. صبر کنید تا رتبه بندی شما به قبلی برگردد ، سپس دوباره متن را تغییر دهید ، این بار تراکم کلمه کلیدی را در خاطر داشته باشید. اگر Google نمی تواند تمام مطالب موجود در صفحه شما را بخواند ، این یک مشکل بزرگ تر بوده و تیم on page سایت خود اطلاع دهید.

آیا لینک های داخلی را به صفحه (های) آسیب دیده تغییر داده اید؟ اگر شما یا تیم شما پیوندهای داخلی را اضافه یا حذف کرده اید ، این می تواند نحوه گردش مسیر در سایت و امتیاز داده شده  به صفحات در سایت شما را تغییر دهد. آیا شما یا تیم شما مسیر پیمایش سایت را به نحوی به روزرسانی کرده اید؟ برخی از بخش های معمول برای بررسی:هدایت کاربران در قسمت های سربرگ از قبیل فهرست محصولات و غیره

راهنمای کاربران در قسمت پاورق

محصولات پیشنهادی

 خواندن پست های پیشنهادی وبلاگ

 آیا شما یا تیم شما اخیراً صفحات کلیدی را در سایت خود به صفحات مورد هدف خود لینک داده اید؟ برخی از صفحات برای بررسی:

صفحه نخست

صفحات دسته ها

لینک دادن به صفحات مقاله ها یا پست ها

آیا شما یا تیم شما اخیراً انکرتکست ها را در لینک ها به صفحات هدف به روز کرده اید؟ آیا هنوز این کلمه کلیدی مورد نظر را شامل می شود؟

بازخورد کاربر Google می گوید شما باید رتبه های مختلفی کسب کنید.Google برای تعیین رتبه بندی از یادگیری ماشینی استفاده می کند. این بدان معناست که آنها حداقل تا حدودی ارزش صفحات شما را بر اساس میزان کلیک آنها از SERP و میزان کاربران در صفحه شما قبل از بازگشت به صفحه جستجوی گوگل اندازه می گیرند. آیا اخیراً پنجره ای پاپ آپ را به سایت خود اضافه کرده اید؟ آیا سرعت بارگیری و لود صفحه طول می کشد؟ زمان پاسخگویی سرور را بررسی کنید. اگر جوابدهی برای چند ثانیه اتفاق نیفتد ، مردم احتمالاً دست از کار خواهند کشید. محتوای کامل صفحه را بررسی کنید. آیا چیزی را اضافه کرده اید که بارگیری آن برای همیشه طول می کشد و باعث می شود بازدید کنندگان سریع منصرف گردند؟ آیا عناوین صفحه خود را تغییر داده اید؟ آیا کاهش CTR مشاهده کرده اید؟

رقابت شما تغییری ایجاد کرد.ممکن است شما درجه تغییر کرده باشید نه به این دلیل که هر کاری انجام داده اید ، بلکه به این دلیل است که رقابت شما قوی تر یا ضعیف تر شده است. از ابزار رتبه بندی خود برای شناسایی رقبایی که بیشترین تغییر را از رتبه بندی شما کسب کرده اند ، استفاده کنید. برای یافتن تغییر در سایت های رقبای خود از ابزاری مانند Versionista (پرداخت شده ، اما ارزش آن را دارید) یا Wayback Machine (داده های رایگان اما پرشکوه) استفاده کنید.با تغییر در رتبه بندی سایت شما ، کدام رقبا بیشترین سود را از دست داده یا از دست داده اند؟آیا این رقابت پیوندهای ورودی را از دست داده یا از دست داده است؟ (برای سوالات تفصیلی به شماره 2 مراجعه کنید)آیا آن رقابت صفحه رقابتی خود را تغییر داده است؟ (برای سؤالات مفصل به شماره 3 مراجعه کنید)آیا این رقابت ساختار پیوند داخلی خود را تغییر داده است؟ (برای سؤالات مفصل به شماره 4 مراجعه کنید)آیا این رقابت شروع به افزایش نرخ کلیک بهتر کرده یا زمان صفحات آنها را از SERP ها کاهش داده است؟ (برای سؤالات مفصل به شماره 5 مراجعه کنید)اگر این مسئله شماست ...شما احتمالاً دروغ می گویید ، و مدیران شما احتمالاً از شما سر می زنند. اما فایده ای برای این وجود دارد: می توانید در مورد آنچه از رقبای خود استفاده می کنید بیاموزید. آنها این تحقیق را انجام دادند و تغییری را آزمایش کردند و این هزینه برای آنها پرداخت شد. حالا شما ارزش را می دانید! از رقیب خود تقلید کنید ، اما این بار سعی کنید این کار را بهتر از آنها انجام دهید - در غیر اینصورت همیشه بازی خواهید کرد.حالا می دانید چه باید بکنیدشما هنوز هم ممکن است در معرض وحشت باشید ، اما امیدوارم این پست بتواند شما را به سمت راه حل های سازنده سوق دهد. فهمیدم که بهترین پاسخ به افت رتبه ، توضیحی خوب و یک برنامه است.و ، به انجمن Moz سایر SEO های درخشان: در صورت مشاهده چیزی که من از دست داده اید ، در زیر نظر دهید!

  • ۹۸/۱۱/۱۹
  • محسن قلی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی