بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت و فروشگاه های اینترنتی

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت و فروشگاه های اینترنتی

راهنمای بهینه سازی سایت و فروشگاه های اینترنتی از مبتدی تا حرفه ای

  • ۰
  • ۰

نحوه تعیین کلیدواژه ها جهت ایجاد محتوای باارزش

شما در سایت خود محتوایی دارید که به طور عمدی هیچ کلمه کلیدی را هدف قرار نمی دهد. اما چگونه می توان آن فرصت ها را شناسایی کرد و مهمتر از همه روی آنها سرمایه گذاری کرد؟ در اینجا روند ایجاد محتوا با کلمات کلیدی خاص جهت نشان دادن موارد از قبیل کجا باید بهینه سازی انجام پذیرد؟ چه محتوایی باید ساخته شود؟ چگونه به صورت هدفمند کلمات کلیدی در متن گنجانده شود تا زمانه کراول کردن متن توسط موتورهای جستجو به افزایش رتبه سایت کمک کند؟

در این مطلب قصد داریم در مورد تعیین کلمات کلیدی برای محتوا صحبت کنیم که تقریبا هر وبمستری چه درخانه و چه مشاور یا مدیر آژانس که دارای سایت بوده به این راهنمایی نیاز خواهد داشت.

نخست کلمات کلیدی که باید هدف گذاری شوند مشخص می شود. در مطلب واحدی می تواند از بیش از یک کلمه کلیدی استفاده کرد اما بهتر است کلمات کلیدی کمتر با قدرت بیشتری استفاده کرد و تنها در مورد همان کلمه کلیدی استفاده کرد برای مثال در فروشگاه اینترنتی که هدف اصلی فروش مبلمان بوده برای بخش مبل شزلون که شامل مبل شزلون استیل و مبل شزلون مدرن بوده در هر یک  از زیر مجموعه ها فقط مربوط به همان زیرمجموعه بحث گردد و موتورهای جستجو متوجه خواهند شد که در این مطلب مربوط به مبل شزلون مدرن بحث شده است و راهنمای خرید آورده شده است. با هدف گذاری کلیدواژه ها خواهیم دانست نسبت به کدام کلمه بهینه سازی انجام شود نسبت به کدام کلمه کلیدی انکرتکست سازی انجام شود کدام محتوا باید ساخته شود. کدام محتواها و بر چه اساسی اولویت بندی شوند.

شما می توانید در فایل اکسل چند ستون را انتخاب کرده و همه اطلاعات لازم جهت تعیین جدولی از کلیدواژه ها و تمامی اطلاعات از جمله بازدید ماهیانه و دیگر داده ها که از مکان های مختلف می توانید تهیه کنید و فهرست کرده و اولویت بندی کنید. در سمت های تشکلات اقتصادی می توانید از searchmetrics، conductor داده های زیادی در این زمینه بدست آورید. بهترین منبع برای یافتن اطلاعات استفاده از شبکه MOZ باشد.

ستون ها

در هر یک از ستون ها کلمات کلیدی باید بسازید که میخواهید برای آن کلمات رتبه بیاورید. با این کار شما جمع بندی کنید که برای کدام یک از کلمات کلیدی هدف گذاری خواهید کرد و url خواهید ساخت با همان کلمه کلیدی. ممکن است شما url هایی در سایت خود داشته باشید که بدون کلمه کلیدی هستند و شما مسئول این بوده اید. سعی در هدف مند کردن این urlها باشید.

در ستون های بعدی شما موارد مانند اینکه

  • ماهیانه چه حجم ازجستجوهای ارگانیک را دریافت می کنند؟
  • باید سعی بر تخمین یا استفاده از ابزاری که به شما درجه در مورد عنوان، محتوا، یا URL، سرعت بارگذاری ومیزان تعامل یا اینگیجمنت داشته باشید. میزان تعامل رابطه ای بین کسب و کار و کاربران بوده که در سایت یا در صفحه ای از وب سایت شما سپری کرده و باعث اشتراک گذاری مطالب، تکمیل یا ویرایش محتوا، کامنت ها خواهد شد. حتی در مواردی هدایت کاربران از سایت خود به سایت شما باشد که در اصلاح فارسی بک لینک خارجی گفته می شود.
  • موارد دیگر ازقبیل پیج اتوریتی، رتبه بندی ها در google desktop و mobile desktop و بازدیدهای ارگانیک که از گوگل دریافت می کنید.

اگر فکر میکنید که به ستون بندی های زیادی نیاز دارید که به نظر مهم می آید موارد زیر می تواند باشد

انکرتکست: اگر می خواهید  انکرتکست های داخلی و خارجی خود را آنالیز کنید.

نرخ کلیک در کنسول جستجوی گوگل برای کلیدواژه ها که می توان به لست آنالیز اضافه کرد. می دانیم که داده های کنسول جستجوی گوگل محسوس نبوده اما در بیشتر موارد می تواند مفید باشد.

سختی کلید واژه ها

فرصت های نرخ کلیک

درجه اهمیت

نرخ تبدیل کاربران به مشتری ها

مزیت ساخت جدول برای تعیین کلمات کلیدی

اگر فکر می کنید کلمات کلیدی وجود دارند که محتوایی در قبال این کلمات کلیدی وجود ندارد سعی کنید هر چه سریع تر محتواهایی با بیش از 1500 کلمه ای برای این کلیدواژه ها ایجاد کنید. اولین اقدامی که بعد از ستون بندی این جدول انجام خواهید داد.

فرصتهای لازم داخل صفحه را برای بهینه سازی داخلی را مشخص کرده و بهبود بخشید. ممکن است نگاهی به عناوین یا محتواها داشته باشید. اگر رتبه ی شما 10 بوده و درجه محتوای شما از 100 نمره 40 باشد می توانید با اثربخشی مثبت و بهینه سازی محتوا درجه ی اهمیت محتوای خود را به درجات بهتر برسانید.

ممکن به رتبه بندی در دسکتاب در برابر رتبه بندی در موبایل توجه داشته باشید و در دسکتاب رتبه بالاتری نسبت به موبایل باشد که با اندکی تفکر می توان فهمید مربوط به سرعت بارگذاری باشد و با اندکی بهینه سازی on page می توان در صفحات موبایل رتبه بالاتری همانند دسکتاپ دریافت کرد.

دریافت کامنت ها، اشتراک گذاری ها و برخی تعاملات دیگر می تواند موجب بهبود و افزایش رتبه شما در نتایج گوگل باشد.

با کلمات کلیدی خاص هدفمند حرکت کنید. مثلا در مورد مبلمان یا فروش لباس تا میتوانید مجزا کار کنید. اگر محتوایی در مورد مبلمان دارید مبل کلاسیک را از مبل استیل، مبل چستر، مبل شزلون وغیره جدا کنید. تا میتوانید دسته بندی را افزایش داده و فقط در مورد کلیدواژه هدف بحث کنید. کلیدواژه هدف در نظر بگیرید. url های جداگانه با کلیدواژه های موردنظر و هدفمند انتخاب کنید تا هر چه بیشتر و در رتبه های بهتر جای پیدا کنید.

کار خود را در اولویت قرار دهید و متمرکز شوید تا بتوانید مهمترین کارها را بعد از انجام این ممیزی انجام دهید و واقعاً بتوانید با سئو خود سوزن را جابجا کنید.

  • ۹۸/۱۱/۳۰
  • محسن قلی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی