بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت و فروشگاه های اینترنتی

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت و فروشگاه های اینترنتی

راهنمای بهینه سازی سایت و فروشگاه های اینترنتی از مبتدی تا حرفه ای

  • ۰
  • ۰

راهنمای لینک بیلدینگ یا ایجاد بک لینک برای افراد مبتدی از زبان پدی موگان

لینک بیلدینگ link building چیست و چه اهمیتی دارد؟

آیا شما برای اولین بار لینک سازی انجام می دهید یا مدتی است که در حال لینک سازی هستید؟ با ما همراه باشید تا راه حل های مفیدی برای شما ارائه کنیم.

قوائد سئو و لینک بیلدینگ همیشه در حال تغییر بوده و قوائد مشخصی برای این منظور نمی توان در نظر گرفت و مهم تر از همه ایجاد لینک های قوی و باکیفیت بوده که باعث ارتاق گرفتن شما در دنیای دیجیتال مارکتینیگ و موضوع رقابتی خواهد شد که اثر آن ها در کوتاه مدت از بین نرود. سعی بر این بوده که با ذکر نکات مفید باعث تسریع حرکت در این مسیر شویم و با مثال های کاربردی قابل هضم باعث ایجاد لینک های مفید وکاربردی برای دنیای دیجیتال شما شویم.

تعریف لینک سازی لینک سازی فرایند دستیابی به لینک های مرتبط از وب سایت های دیگر به سایت شما. ایجاد لینک پروسه ایست جهت حرکت کاربران بین صفحات سایت شما در اینترنت. موتورهای جستجو از طریق لینک ها در صفحات شما خزیده و وب سایت شما را آنلیز کرده و رتبه بندی می کنند. این پیوندها فقط از سایت های دیگر به سایت شما نبوده بلکه داخل سایت شما نیز لینک هایی جهت کراول کردن توسط موتورهای جستجو نیز وجود دارد که به آن ها لینک های داخلی یا internal links گفته می شود.

تکنیک های بسیاری برای لینک سازی یا link buildinf وجود دارد و هر کدام از تکنیک ها سختی خودرا داشته واز نظر وبمسترها وسئوکاران لینک سازی یکی از دشوارترین قسمت ها برای رتبه گیری سایت شما در نتایج گوگل می باشد. بسیاری از سئوکاران بیشتر وقت خود را صرف لینک سازی می کنند. به همین دلیل ، اگر بتوانید به صورت حرفه ای به ساختن پیوندهای باکیفیت تسلط داشته باشید ، بدون شک میتوانید در موضوع رقابتی از رقیبان خود پیشی بگیرد ودرآمد خود را دوچندان سازید.

چرا ایجاد لینک برای سئو مهم است؟

آناتومی یک لینک برای درک اهمیت لینک سازی

لازم است ابتدا اصول اولیه چگونگی ایجاد لینک و همچنین نحوه مشاهده لینک ها توسط موتورهای جستجو و نحوه تفسیر لینک ها توسط  ربات های خزنده گوگل را به خوبی درک کنیم.

شروع برچسب پیوند: لینک سازی با یک انکر تگ( "a") شروع می شود و به موتور جستجو می گوید که لینکی برای دنبال کردن وجود دارد.محل ارجاع لینک. " href" مخفف "hyperlink referral" است و متن داخل علامت های نقل قول URL یا آدرس اینترنتی جهت خزش را نشان می دهد.  این همیشه لازم نیست که یک صفحه از وب سایتی باشد. این url می تواند آدرس یک تصویر یا یک فایل برای بارگیری باشد. گاهی اوقات ، چیزی غیر از URL را مشاهده می کنید ، که با یک علامت # شروع می شود. اینها همان پیوندهای محلی هستند که شما را به بخش دیگری از صفحه ای که در آن قرار دارید ، می برند. متن قابل مشاهده / انکرتکست لینک: این همان متن متنی است که کاربران در صفحه مشاهده می کنند ، و در صورت تمایل به باز کردن لینک ، بر روی آن باید کلیک کنند. این متن معمولاً به شکلی قالب بندی می شود تا بتواند از متنی که آن را احاطه کرده است ، غالباً با رنگ آبی و یا با خط که در زیر آن قرار دارند استفاده کند و به کاربران علامت دهد که این یک لینک قابل کلیک است.بسته شدن برچسب پیوند: این نشانگر پایان برچسب پیوند به موتورهای جستجو است.

تفسیر لینک ها برای موتورهای جستجو

موتورهای جستجوی گوگل به دو دلیل از لینکها استفاده می کنند: برای کشف صفحات وب جدید برای تعیین اینکه چگونه یک صفحه را باید در نتایج خود رتبه بندی کند ، کمک می کندهنگامی که موتورهای جستجو صفحات را در وب خزیدند ، می توانند محتوای آن صفحات را استخراج کرده و آن را به فهرستهای خود اضافه کنند.

به این ترتیب ، آنها می توانند تصمیم بگیرند که آیا یک صفحه از کیفیت کافی برخوردار است تا برای کلمات کلیدی مربوطه مناسب رتبه بندی شود. هنگامی که آنها تصمیم می گیرند این موضوع را انجام دهند ، موتورهای جستجو فقط به محتوای صفحه نگاه نمی کنند. آنها همچنین تعداد پیوندهایی را که از وب سایتهای خارجی به آن صفحه ارجاع شده اند و کیفیت وب سایت های خارجی را مشاهده می کنند ، بررسی می کنند. به طور کلی ، هرچه وب سایتهای باکیفیت تر به شما پیوند می دهند ، احتمال دارد که در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کنید. پیوندها به عنوان یک عامل رتبه بندی  به گوگل اجازه داده است تا در اواخر دهه 1990 بر بازار موتور جستجو مسلط شود. یکی از بنیانگذاران گوگل ، لری پیج ، PageRank را اختراع کرد ، که گوگل از آن برای اندازه گیری کیفیت یک صفحه مبتنی بر بخشی از تعداد پیوندهای اشاره شده به آن استفاده کرده است. سپس این متریک به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی کلی مورد استفاده قرار گرفت و به یک سیگنال قوی تبدیل شد زیرا این روش بسیار مناسبی برای تعیین کیفیت یک صفحه بود.

این بسیار مؤثر بود ، زیرا این ایده مبتنی بر این بود که می توان پیوند را به عنوان رأی اعتماد به نفس در مورد یک صفحه تضمین کرد ، یعنی اگر شایسته آن نبود ، هیچ سایت خارجی به این صفحه لینک ارجاع نمی داد. تئوری به این معنی بوده که وقتی سایتی به وب سایت دیگری لینک می گیرد، آنها به طور موثر می گویند که این منبع خوبی است. در غیر این صورت ، کاربران خود را به این صفحه سوق نمی دادند. ایا شما دوست دارید که رستورانی با غذای آلوده را به یکی از اعضای خوانواده خود معرفی کنید؟با این حال ، سئوکاران و وبمسترها به زودی کشف کردند که چگونه پیج رنک و نتایج جستجوی کلمات کلیدی انتخاب شده را دستکاری کنند.

Google سریعا سعی در یافتن راه هایی برای کشف وب سایت هایی که در رتبه بندی نتایج جستجو دستکاری می کردند، دست یافت و به روزرسانی های منظم را انجام داد که صریحا با هدف فیلتر کردن وب سایت هایی که شایسته رتبه نبودند، انجام شود و این بروزرسانی ها در جهت یافتن افراد تبهکار همچنان ادامه دارد تا بهترین و مفید ترین نتایج را به کاربران نمایش دهد.

این امر همچنین باعث شده است که گوگل فقط به تعداد لینک های ارجاع شده به یک سایت متکی نباشد و فاکتورهای دیگری جهت رتبه بندی به نتایج در الگوریتم خود وارد نماید. این تکنیک به علت سواستفاده سئوکاران و وبمستران از تعداد لینک های فالو و نوفالو شد که به طور جدی با بروزرسانی های گوگل مواجه شده تا هر چه دقیق تر رتبه بندی های خود را انجام دهد.

اخیراً ، Google رتبه بندی وب سایتهایی را که سعی در استفاده بیش از حد از لینک سازی - که اغلب به عنوان بهینه سازی بیش از حد خوانده می شود overuse optimization پنالتی کرده و یا یالکل از نتایج جستجوهای خود حذف کرده است.  به روزرسانی های پنگوئن Google یکی از این مثال هاست. دانستن اینکه کدام روش های لینک سازی برای جلوگیری و در چهارچوب دستورالعمل های Google هستند، موضوعی مهم است که در ادامه بحث خواهیم کرد.

الگوریتم کاملی را که Google برای تعیین نتایج جستجوی خود استفاده می کند ، نمی دانیم. با وجود این واقعیت ، بر اساس نظریه سئوکاران و وبسایت های معتبرو (طبق بررسی عوامل رتبه بندی moz 2015) این است که لینک ها هنوز هم نقش بزرگی در ارتقا یافتن سایت ها در نتایج گوگل دارند حکایت می کنند.

نرخ عوامل موثر بر رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل

به طور کلی که اگر همه فاکتورهای موثر بر رنکینگ سایت از نظر گوگل برابر باشند ، تعداد و کیفیت لینک های ارجاع داده شده به صفحه باعث تفاوت رتبه بندی ها خواهد شد. با بروزرسانی های Penguin و محدودیت های گوگل پلاس، میانبرهایی مبنی بر کاهش تأثیر لینک ها با افزایش انتشار پست ها با url پست موجب دستکاری در تاثیر این فاکتورها خواهد شد.

با این حال بر اساس این نظریه و با منبع موثق که اگر لینک هایی با کیفیت بالا به وب سایت خود بدست آورید ، به شما کمک می کند رتبه بهتری کسب کنید و ترافیک بیشتری بدست آورید. پس در درجه ی اول به کیفیت سایتی که می خواهید از آن لینک دریافت کنید توجه کافی داشته باشید.

آنچه باید درباره لینک nofollow بدانید

لینک نوفالو به برخی از لینک هایی که دریافت می کنید یا ارجاع می دهید تلقی می گردد. اگر به عنوان کاربر به این لینک نگاه کنید تفاوتی مشاهده نخواهید کرد. اما در کد لینک همانند مثال خواهد بود. 

به پسوند rel = "nofollow" توجه کنید. این به Google می گوید که با در نظر گرفتن این بک لینک رتبه ای بر نفع سایت دریافت کننده در نظر نگیرد و به این لینک اعتماد نکند. در واقع تاثیری بر بهتر شدن رتبه سایت دریافت کننده ندارد.

دلیل اصلی استفاده یک سایت از nofollow به سناریوهایی مربوط می شود که در آن سایت فاقد کنترل کامل بر لینک هایی است که به صفحات آن اضافه می شود. از جمله لینک های نوفالو که می توان در نظر گرفت مربوط به موارد زیر هستند:

نظرات وبلاگ

پست های انجمن

نظرات کتاب مهمان

صفحات ویکی قابل ویرایش (به عنوان مثال ویکی پدیا)

یاهو! پاسخ ها

ارسال پست مهمان

کاربران می توانند بطور آزادانه لینک هایی از وب سایت خود را به هر یک از این مکان ها اضافه کنند و در نظر بگیرید که این فقط شما نیستید که لینک خود را به این سایت ها اضافه می کنید بلکه هزاران وبمستر وجود دارد که همین عمل را انجام می دهند در نتیجه سایت مرجع که لینک خود را افزوده اید با اضافه کردن پسوند نوفالو به ربات گوگل میگوید که لینک مورد نظر قابل اعتماد نبوده و هدفی جز دستکاری در نتایج بی جای گوگل دارد و همچنین سایت قابل اعتماد نبوده و با این لینک موجب ارتقا رتبه سایت نشود. بنابراین ، به منظور جلوگیری از ایجاد هرزنامه در لینک ها، سایت اغلب اقدام به استفاده از ویژگی nofollow برای کلیه لینک های ارسال شده توسط کاربران دیگر می کند. استفاده دیگر از ویژگی nofollow  برای رپورتاژها می باشد. بنابراین ، اگر یک بنر تبلیغاتی را در وب سایت خریداری کرده اید که به شما لینک دارد ، گوگل می گوید که ویژگی nofollow باید اضافه شود تا آنها بدانند که دخالتی در رتبه دهی سایت وارد نشود. در واقع شما باید بدانید که با دادن آگهی در یک سایت موجب رتبه گرفتن شما نخواهد شد.

اخیراً ، Google لینک های ارائه شده در مطبوعات ، فهرست های مقاله و تبلیغات استفاده از nofollow  را واجب دانسته است. از نظر کار خود ، باید بدانید لینک هایی که دارای ویژگی nofollow هستند کمکی به ارتقا شما در نتایج ارگانیک گوگل نخواهد کرد. این بدان معنا نیست که ارزش ندارند. از این گذشته ، کاربران معمولا متوجه نمی شوند که آیا لینک نوفالو یا فالو بوده و روی آن ها کلیک خواهند کرد و به وب سایت شما سر خواهند زد که می توان به عنوان یکی از مزیت های لینک نوفالو در نظر گرفت.

سئوکارانیکه قصد لینک سازی دارند سعی می کنند لینک های ایجاد شده توسط گوگل دنبال شود ودر رنک دهی سایت متاثر باشد. ایا به دنبال راهی برای دنبال کردن لینک های نوفالو خود هستید؟ شما می توانید از MozBar برای برجسته کردن اهمیت این لینک ها در هر سایتی استفاده کنید.

لینک سازی چگونه  می تواند به بیزنس شما سودمدن باشد و باعث افزایش درآمد الکترونیک شما شود؟  باشد؟ لینک ها فاکتورهای بسیار مهمی هستند که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه بندی از آن استفاده می کنند. بنابراین ، ما می دانیم که افزایش تعداد پیوندهای با کیفیت بالا برای وب سایت شما اعتمال شده می تواند شانس شما را برای رتبه بندی خوب افزایش دهد.

لینک سازی در وب سایت های هم صنعت موجب رونق بیزنس شما نیز خواهد شد. در حقیقیت باعث انتشار مواردی خواهد بود که مختص شما و سایت شماست و فقط شما آن را ایجاد کرده اید مانند یک متن یا اطلاعات در زمینه ی خاص از بیزنس شما. لینک سازی با افراد هم صنعت موجب رابطه ی طولانی مدت به صورت بومیو غیر بومی خواهد شد حتی در سلطح بین المللی که در زمانی نه چندان دور باعث توسعه تجارت بین کشوری شما خواهد شدو به عنوان برند خواهند شناخت و مورد اعتماد بسیاری از کاربران قرار خواهید گرفت.

ارسال reffereal traffic

در مورد تأثیر لینک ها در رتبه بندی سایت شما صحبت کرده ایم ، اما در مورد تأثیر لینک ها در refferal traffic چیست؟ یک لینک باکیفیت از یک وب سایت پر بازدید می تواند منجر به افزایش ترافیک سایت شما نیز شود. اگر یک وب سایت هم موضوع باشد ، احتمال اینکه این نوع از افزایش ترافیک منجر به افزایش فروش شود. باز هم ، در این شرایط ارزش یک لینک فقط به سئو مربوط نمی شود بلکه مربوط به مشتریان است.

 

  • ۹۸/۱۱/۱۳
  • محسن قلی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی